臺北榮總

心臟瓣膜治療團隊

民眾衛教專區

可能導致心臟瓣膜疾病的原因

可能導致心臟瓣膜疾病的原因

先天性瓣膜缺損:出生時既有的瓣膜結構異常。瓣膜的構造以門做為比喻,包括瓣環(門框)、瓣葉(門扇)及與心臟腔室相連的腱索等(門片、門鍊)。任何結構異常都可能造成瓣膜功能不全,例如瓣膜大小異常、腱索連接位置錯誤等。

「兩瓣型主動脈瓣膜」即為先天性瓣膜疾病的一種,正常的主動脈瓣膜有三個口袋型瓣葉,若只有兩個瓣葉則會造成瓣葉閉合不全(漏血、逆流),也無法完全打開(狹窄),這種主動脈瓣膜先天病變常會併發嚴重瓣膜問題,大多需要手術介入治療。

先天性瓣膜缺損:出生時既有的瓣膜結構異常



瓣膜結構退化:瓣膜經過長久使用,因老化、鈣化而造成的結構損傷,例如瓣葉增厚、增長(脫垂)或是腱索斷裂等。

「退化性二尖瓣逆流」是常見的瓣膜疾病之一,二尖瓣與心臟肌肉相連的腱索斷裂或是瓣葉異常增長,都可能導致瓣膜閉合不全而產生血液逆流。

退化性二尖瓣逆流」是常見的瓣膜疾病之一



其他疾病:可能因為感染(風濕性心臟病、心內膜炎)使瓣膜沾黏、增厚。另外,因心臟或其他疾病導致心臟腔室擴大或心肌受損,也可能間接影響瓣膜功能,例如:

冠狀動脈疾病

心臟病(心肌梗塞)

心肌病變

心律不整

高血壓/高血脂

主動脈瘤

糖尿病

慢性腎臟病

胸部接受過放射線治療

其他疾病:可能因為感染(風濕性心臟病、心內膜炎)使瓣膜沾黏、增厚。另外,因心臟或其他疾病導致心臟腔室擴大或心肌受損,也可能間接影響瓣膜功能

延伸閱讀
vghtpeshgov的大頭照
臺北榮總

臺北榮總心臟瓣膜治療團隊